Takova krasa

Takova krasa, ze to snad ani nejde popsat.
Rano jsem se poflakoval na slunicku a vyrazil az kolem 10hod. Pri baleni mi asistovali dve zvedave kozy. Rozloucil sem se dedou a babkou v geru. Napsali mi adresu, azbukou a psaci, abych jim poslal fotky, jak doji kravy. Na cestu mi jeste do kapsy strkali kozi syr.
V Tsenkher jsem natankoval 92oct, koupil novy model kravske konzervy (prvni po peti dnech) a vyptal se na cestu na Orchon. Ptal jsem se i jestli se jede pres reky a zda je tam hloubka. Odpovedeli, ze ne, ale taky mohli myslet, ze odbocka neni za rekou...
Z vesnice se chytam spatnych koleji, koncim v louce plne vody. Tak zpatky, zeptat u geru (GerPS), pres mostek a uz uhanim. Cesta je chvili dobra, chvili hrozna sutrovita, chvili hluboke diry s bahnem a vodou, par malych brodiky, vsechno slo vyklickovat. Kdyz fotim, tak u me zastavuji dva mongolove na motorce. Ozrali, neco vykrikuji. Nevaham, skaucu na motorku a okamzite odjizdim. Jeste za mnou neco krici. Kolem zelene louky, jaci, ovce, gery a zalesnene hrebinky. Po asi 30km, v miste, kde se deli udoli a odhaduji, ze rovne je to do Orchonu, tak odbocuji doleva. Chci je jeste kouknout na Tovsgon monastyr, melo by to byt timto smerem. Prvni auto, co jede proti, je veliky LandCruiser a v nem ridic, tlumocnice a evropska dvojice s ditetem. Ptam se na cestu, ridic pres tlumocnici vysvetluje, ze musim pres sedlo a pak doprava, je to asi 40km. Jeste se ujistuji, ze na ceste nejsou hluboke brody. Nejsou.
Po ceste na sedlo potkavam nekolik ruskych dodavek Natasa s turisty, pak cisternu s benzinem - obrovsky nakladak, nechapu, jak muze projet a pak uz nikoho. Na sedle ovoo, spousta kvetin, nadherne vyhledy. Jsem stastny, takhle jsem si to predstavoval.
Pod sedlem v udoli preci jen brod je. Ale v pohode, nachazim si melcinu a snadno brodim. Koukaji na me jaci a kone. A dalsi sedlo, snad jeste krasnejsi. Vyjete koleje v trave, kolem modrinove lesy, zelene louky, kvetiny. Ze sedla zase dolu, kolem geru a po par km vyjezd mezi skalkami a balvany k parkovisti. Odsud se musi ke klasteru pesky nebo na koni.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nejhezci a nejhorsi mista

Posledni etapa

River point