Ulaanbaatar a termoswitch

V UB se flakam cele odpoledne. Zasel jsem cvicne ke KTM Authorized Dealer. Zda maji termoswitch. Nedokazal jsem jim to vysvetlit, podle fishe (nakres rozebrane motorky z oznacenim dilu) to nechapali. V koute stala RallyReplica, co na ni nejaky Mongol jel Rally Mongolia 2018. Tak na ni ukazuji termoswitch. Chapou, prehrabuji sklad, nechavaji me prehrabovat sklad, volaji, prichazi zena (v mng, podobne jako v Rusku, vse podstatne funguje na zenach, muzi jsou opilci) a nachazeji. Bohuzel termoswitch do asi Duka, ma to maly zavit. Volaji managerovi, davaji me ho na ucho a je velmi ochotny. Bohuzel tento dil muze jedine objednat a bude za 7dni, mozna. Zkousim, ze bych si rozebral tu RallyReplicu, ale rika, ze mi nerozumi... Inu mel jsem volne odpoledne, tak jsem zkousel, co se da zaridit v UB.
Koncila mi platnost SIM, byla jen na 20dni a neslo z ni posilat SMS (pry cizinci nesmeji). Zasel jsem do obchodu, kde jsem ji kupoval. Holka neumela ani slovo anglicky. Porad neco tukala do PC, pak nekam vola a predava mi telefon. Anglicky hovorici holka mi vysvetluje, ze nemuze prodlouzit SIM, ze mi musi prodat novou s novym cislem. Ale to ja preci vim, vzdyt jsem to tydle holce rikal uz pred dvaceti minutami. Odchazim si spravit nervy do steak house s tocenym pivem Chhingis. Je vyborne, veprovy steak (boze to je zmena po skovem a hovezim) sice lehce voni i lehce chutna po skopem loji, ale po 20dnech o instantni strave v pousti je vytecny!
Fedex sidli na "luxusni adrese" hotelu BestWestern. Na zachodech je upozorneni, ze se na nich ma sedet a ne stat na prkynku a drepet. A cele patro strasne smrdi skopovym lojem.
Kdyz jsem tu byl v 15hod, tak krcili rameny. Ze mi pry zavolaji. Tracking stale ukazuje, ze zasilka je v Soulu. Neztracim hlavu, jdu do KTM, pak si koupit SIM a pak na steak a pivo. V 17.30 jsem zpet v kancelari. Zasilka neni, nevime. Zklamani, dalsi den v UB. Pak ale holka od vedle telefonuje a rika, ze za 30min. Na trackingu bylo, ze zasilka dorazi do UB 20.8. v 18hod. Presne v 18hod mi ji predavaji do ruky. Neuveritelne! Miluji Fedex, miluji Mongolsko! Na yrackingu je balicek porad v KOREI! Dont panic!

Na ulici si chytam stopa (jo jsou tu taxi, ale bezne se jezdi tak, ze te sveze kazdy, kdo jede kolem), pani jsou prekvapene, ze az do Gachurtu, ale souhlasi a berou me.
Vite proc v UB na kazde velke krizovatce je policajt? Aby lidi dodrzovali predpisy a svetelne semafory. Jinak by na to kaslali a jezdili jak je napadne.
Uz se tesim na zpatky na zakladnu do Gachurtu. Tady jsem si vyzvedaval motorku, rakusak Rene tu zije, porada KTM Adventure Tours a je velmi privetivy. Na zakladne se povenuji pivu, rano nainstaluji switch a hura smer klaster Bandabelerewen. Nesmirne mysticke misto, budhisticky klaster, ztraceny v horach, v tajze, severovychodne 350km cestou necestou od UB. Uz jsem tam byl pred 10lety a moc se tam tesim zpet!
Pak do Batschiretu, srubu Aleny a jdu na ryby!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nejhezci a nejhorsi mista

Posledni etapa

River point